Uttroduktion

Idag gick jag upp tidigt (09.30) för att åka in till avslutningen på våra två introduktionsveckor som startade kl 11. Den skulle hållas ute på Almenäs och det var samling utanför högskolan för alla som skulle dra dit. Så... vad händer när jag kommer fram?

2 (TVÅ!) stycken från min klass hade orkat pallra sig dit.

Suck.

Det kom dessutom fram att en av dom (Tobbe) inte ens hade ätit något sen han gick upp. Så i väntan på ytterligare deltagare knallade vi iväg och köpte frukost istället.


Mat.... <3


På väg tillbaks, när vi var kanske 50 meter från högskolan, gick den sista bussen ut till Almenäs. Så det var den avslutningen det... ;)

Vi gick hem till Tobbe istället och fördrev tiden på det sätt många killar i vår ålder föredrar att fördriva tiden - med Guitar Hero och en hel del slappande (och mat såklart, får inte glömmas).


Det har vart min dag än så länge.

Men det tar inte slut där. Ni ska få ta del av ett fåtal utav de glädjeämnen som kantat min vardag på sistone!


Igår fick jag hem mitt diplom i CAE. Högsta betyg? Självklart ;)

 

I onsdags kväll kom mamma och pappa hem med den nya bilen.
Riktigt fräsch faktiskt, längtar tills jag får köra den!




På väg hem köpte dom en sån här fin liten grodbakelse till mig. Naaawh <3



Till sist vill jag klämma in ett youtube-klipp här, för det är banne mig det bästa jag sett sen Adam gick i kortbyxor.

 

Och medans jag ändå är igång kan jag länka till ytterligare ett klipp som är kanske lite mer provokativt men ändå väldigt awesome. Välj själva om ni vill trycka på den, men gör det gärna för de är riktigt duktiga.

 

http://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_lUQ (öppnas i nytt fönster)

 

Så... var det något mer jag hade på hjärtat? Ja, mycket. Men inte som jag skriver här utan vidare.

 

Tjarå!


Kommentarer
Postat av: Sis

Mitt förslag, den lille grodan. ;)

2010-09-10 @ 17:21:22
Postat av: Lisa

Åh, mat. <3



Du blev inte retad eller så av de stora pojkarna för att du åt så lite, eller? ;)

2010-09-11 @ 01:24:08
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

å skoj registreringsskylt, mom betyder säkert mamma på något språk.. Å grattis högsta betyg david! :) :)

2010-09-11 @ 15:47:46
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: David

Can't thank you enough, big sis'! ;)



Och Lisa, nej. Jag äter ju faktiskt normalmycket igen.



... när jag väl äter, dvs. :P



Lina -> javisst var det roligt! Det var lite roligt med numret också, 6/17 är min pappas födelsedatum ^^

2010-09-15 @ 12:23:04
URL: http://studentdavid.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Hej, är nyfiken hur du kom fram till uttrycket "Uttroduktion"?

Jag är nämligen "mamman" bakom och som jag kom på under min utbildning inom Praktisk Personalarbete År 2003 och som blev mitt examensarbete.

2010-12-06 @ 12:43:26
Postat av: David

Hejdu Magdalena!



Menar du att du kom på just själva aktiviteten att ha någon slags avslutning på introduktionsveckorna, eller att du kommit på en annan aktivitet vid namn "Uttroduktion"?



Själva namnet är väl inget mer än en dålig ordlek från min sida. Jag antog att om det finns något som heter introduktion och som betyder att starta igång något, bör det rimligtvis också finnas något ord för att beskriva ett avslut på något. Motsats till in = ut. Därav uttroduktion. Simple as that. Heh.

2010-12-14 @ 21:20:52
Postat av: magdalena

hej igen,

nej inte så som du beskriver det utan det var mitt examensarbete när jag gick en utbildning inom Personal.Ett begrepp jag kom på under utbildningen.

Ämnet finns idag på Mälaruniversitet ( Uttroduktion= avslutningssamtal) :-)



Javisst är det simpelt och konstigt att det inte finns i svenska ordlistan ;-)



/Magdalena

2011-01-10 @ 21:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0