Update #1

Nu var det ju ett tag sedan jag tillförde något vettigt här på bloggen.

Jag anar att detta inlägget inte kommer bli det sista som inleds med just den meningen, och därför har jag introducerat ett segment som kort och gott kallas Update. Tanken är helt enkelt att jag slänger in saker som dyker upp i skallen som hänt sen sist, allt i en fin och förhoppningsvis relativt välformulerad röra.

Till att börja med har jag äntligen fått någorlunda fart på pluggandet. Det ska visserligen erkännas att jag har varit mer eller mindre tvingad till det, eftersom vi hade vår första dugga i Datorarkitektur förra torsdagen. Den gick för övrigt sådär...

Men det som tar överlägset störst plats i skolan just nu är vår andra kurs, Projekt och Verksamhet. Vi håller i skrivande stund på med att utföra ett grupparbete som i princip går ut på att... ja just det, vad i hela världen går det ut på egentligen? Maken till luddigare och diffusare ämne (och föreläsare för den delen) får man leta efter. Det känns som att det han säger på 3 timmars föreläsning skulle man kunnat korta ner till runt en halvtimme, eftersom han i princip säger samma saker om och om igen fast med olika formuleringar. Detsamma gäller f.ö. kursböckerna, även fast de är något mer rakt på sak (vilket i det här sammanhanget är det en ytterst klen seger).

Suck.

Som tur är har det hänt lite roliga saker också (annars hade det vart väldigt deppigt). Till exempel åkte jag och Mikael till Huskvarna i fredags för att gå på AtHeart, och under helgen träffade jag också Lisa och Olivia som jag inte sett på ett tag :)

Råkar dessutom vara nyss hemkommen från förstnämnda tjej, efter ett trevligt (usch vad jag ogillar det ordet, men jag kunde till min egen förskräckelse inte komma på ett bättre passande) besök på SVF där hon pluggar. Var kul att få sig en liten släng av folkhögskolelivet, kändes som att gå runt i en egen liten bubbla typ.

SVF, så som det ser ut från Lisas rumsfönster.


Ja, och där var vi väl i mål. Min framtid är oviss som alltid, det enda jag kan vara helt säker på är att det här grupparbetet kommer jaga mig i mina drömmar.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Lina

'Trevligt' passar ju dock in i sammanhanget med Lisa. Är typ det första ord jag förknippar henne med. Imån kanske jag får se denna utsikt, om jag e helpigg sticker jag dit på visit! (haha, hur lojt, kul det rimma.. :P)

2010-09-30 @ 23:18:00
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0