Shopping spree!!! ... eller nåt.

Idag var det alltså dags att inhandla den kurslitteratur jag kommer behöva inför (nästan) hela den här terminen. Spännande!



Såhär ser alltså de båda böckerna ut i min ena kurs - Projekt och Verksamhet. Ganska små och tunna, till skillnad från nästa bok...





Det här, mina vänner, är en riktig blaffa. Dess dryga 1000 sidor, utrikiska språk samt extrema detaljnivå gör att jag på något sätt anar att jag inte kommer läsa ut den här från pärm till pärm på 7 veckor. Datorarkitektur som kurs verkar väldigt intressant och lovande, men den här boken alltså... jisses.


I övrigt kan jag bara bjuda på ytterligare en (om än något suddig) bild från dagens föreläsning. Förhoppningsvis orkar jag pallra mig iväg på nån rolig aktivitet här under dagarna, har känt en begynnande sjukdom smyga sig på under helgen (nej, inte schizofreni).

Tills dess, ha de!



Kommentarer
Postat av: Sis

Kurslitteratur! Hallelujah ;D

2010-09-06 @ 20:02:09
Postat av: Ellen

Hej David! Vad KUL att du har en blogg! :) och kul att det verkar bra hitills! Jag kommer att följa dig! Najs najs najs!

2010-09-06 @ 20:08:35
Postat av: David

Jag kom på att jag glömde nämna vad hela schabraket gick på - 800 kr! Faktiskt mindre än vad jag trodde. Skräckhistorierna man hört om dyr studentlitteratur fick mig tro att enbart den dära feta datorboken skulle kosta så mycket... hehe.



Tack Ellen, det var roligt att höra :)

2010-09-06 @ 21:44:23
URL: http://studentdavid.blogg.se/
Postat av: Lisa

Mmm. Uppgrading and repairing PCs. Jag har alltid önskat mig den boken. Vilken tur du har som får möjlighet att läsa den från pärm till pärm. På lektionstid också!

Du får dela med dig av lite tips sen då. Jag är verkligen nyfiken.



Men du, förresten. Det måste varit bara denna eminenta bok som gick på 800 kr. Och inte sammanlagt va? Det vore ju som hittat!



Hej!

2010-09-07 @ 11:45:02
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: David

Lisa - jodå, sammanlagt blev det 802 kr. Datorboken låg på strax under 400 spänn - helt otroligt. Vår studentbokshandel är verkligen grym! Bara att knalla in och hämta de böcker man behöver, alla böcker till alla kurser finns uppstyckade i våra institutioner. Och de lägger typ bara på 5 % på inköpspriset för att det ska bli så billigt för oss studenter som möjligt. Helt awesome. :D

2010-09-07 @ 13:43:10
URL: http://studentdavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0