Kort-onsdagen

Den här dagen var sannerligen kort. Vi hade nämligen vår första labb i Datorarkitektur! Jag tänkte skippa fackspråket och massa onödigt tech-snack, men summan av kardemumman var iallafall att vi fick testa lite hur ett extremt förenklat datorsystem fungerar. Genom lite kodknackande och rätt tillbehör kan man nämligen producera något så fint som det här:

Visdomsord att leva efter.

Jajjemän, mina damer och herrar. Det är alltså sånt här som vi sitter och leker med på Högskolan i Borås, det är det här vi får 2700 kr i månaden för. Och vad säger Sköld och Pippin om det?



... kunde väl tänka mig det.


Nu blir det dammsugning för min del. Lite senare ikväll kommer mina föräldrar hem med vår nya bil - en Kia Cee´d. Kommer bli kul att övningsköra i den, den lilla tid som är kvar innan jag kör upp :D



(Gårdagen innehöll för övrigt inga revolutionerande händelser. 3-timmarsföreläsning i PoV i "Parlamentet", som salen kallas. Och eftersom jag vet att ni nu suktar efter att få reda på hur i all världen det kan se ut i en sal med ett sådant namn, slänger jag in en bild på den också.)

Man sitter i två sektioner som är vinklade mot varandra.
Lite som i ett... parlament. :)



Nä, nu är jag hungrig.

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du, David.

Är det bara du som har hand om dammsugningen hemma, eller driver du bara med mig. Är det så att du bara säger att du ska dammsuga då och då, för att det har blivit en grej av det? :P

2010-09-11 @ 01:23:07
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: David

Haha, nej jag är seriös. Dock blir det inte alltid så att jag gör det när jag säger att jag gör det, men det beror isåfall på lathet snarare än att jag försöker driva med någon... hehe.



Och nja, det är jag som kör ovanvåningen och brorsan undervåningen.

2010-09-11 @ 21:52:16
URL: http://studentdavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0