Dan före dan...

Allas vår högskola...


Då sitter man här, kvällen innan skolstarten. För er som undrar ska jag börja en utbildning som heter IT-Tekniker här på HB (Högskolan i Borås), och det känns väl... överlag bra. Har tidigare gått Natur - Systemutveckling på Bäckäng och då upptäckte jag att det här med teknik och datorer var något jag skulle kunna tänka mig att arbeta med. Så vi får hoppas att detta passar mig bra!


Dock ska jag säga att det finns annat som lockar också. Ett års utlandsstudier hade inte vart helt fel till exempel, eller kanske någon helt annan utbildning i en stad långt borta, långt från trygga hemstaden Borås där jag är född och uppvuxen...


Men men, vi får se helt enkelt. Just nu känns det iallafall gött att högskolan kör två veckors nollning/inskutt (töntvarning på det ordet, jag vet)/introduktion/whatever, det betyder ju två veckor mindre plugg. Så trots att den här utbildningen kanske inte är rätt för mig ger det mig ändå en god chans att knyta nya kontakter och inte minst - ha skoj! :D


Återkommer imorgon med bilder och intryck från min första dag som högskolestuderande. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0