Valvaka

Ja, så sitter man här klistrad framför TV:n - precis som väldigt många andra i vårt land just nu. En sak som slår mig är vilket oerhört projekt detta är! Bevakningen från all media, i synnerhet nu under de sista skälvande timmarna, är ju helt sinnessjuk i omfattning! Det här är ju i paritet med finalen i fotbolls-VM eller Melodifestivalen, jag förstår verkligen inte hur jag kunnat missa detta under tidigare val.

...å andra sidan förstår jag inte heller hur jag kunnat missa vad alla partiledare heter, fram tills förra veckan... hehe. Kort sagt är jag, och har aldrig varit, varken väl insatt eller särskilt intresserad av politik.

Fram tills nu, det vill säga. Det är något särskilt med att sitta och se valresultaten från alla distrikt successivt trilla in, och veta att bland en av alla dessa miljontals röster - där finns min.

Jag hoppas jag vaknar upp i ett blått Sverige imorgon. Nu ska jag ta en macka och fortsätta titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0