Random

Hur stor är egentligen chansen att en skolklass åker med bussen båda turerna på en dag (till och från skolan)? Jag undrar det jag. Fram tills nu har jag ju iallafall lyckats undvika det i 18 ½ år. Tack gode gud för iPoden och mina sköna, ljudisolerande hörlurar.

Dagen började heller inte bättre med att jag, på väg ner till bussen, kom ihåg att mitt busskort gick ut i fredags. Så jag var tvungen att betala en enkelbiljett som motsvarade 1/10 av priset på mitt månadskort som jag sedan införskaffade i stan. Ganska onödigt...

Idag fick vi förresten tillbaka våra duggor i Datorarkitektur. Jag hade förväntat mig max 1,5 poäng (av 5 möjliga), så jag fick mig en glad överraskning. 2,5! Ändå hälften rätt, helt okej för att ha börjat plugga dagen innan. Och på tal om det! Vi fick även reda på lite mer om tentan - 50 frågor där man måste ha rätt på minst 20 för att bli godkänd. 20!! Det är ju inte ens hälften rätt. 40% närmare bestämt, med lite snabb huvudräkning. Jag tycker faktiskt det är skrämmande lågt. Man kan ju i princip gå dit och bli godkänd enbart på tur.

Nä, tacka vet jag proven i högstadiet och gymnasiet, där man var tvungen att börja plugga flitigt flera veckor i förväg för att ens ha en chans...

...

euh.



Verkar som inte mycket är förändrat, trots allt.

Kommentarer
Postat av: Sis

HAHA.

Jag älskar dig.

2010-10-07 @ 02:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0