Kort, kall dag

Idag är det onsdag, vilket innebär labb!

Uppgiften för dagen var att bygga ihop en PC från grunden, något jag gjort ett flertal gånger tidigare och som jag dessutom råkar tycka är hur kul som helst  ^.^

Nackdelen när man på detta viset ska hafsa ihop en dator, bara för att sedan demontera den och packa ner allt igen, är att det kan bli rätt stökigt - vilket bilden nedan får illustrera. Man orkar helt enkelt inte lägga allt snyggt och prydligt tillbaks i respektive kartong när man vet att man ändå måste plocka ut det om ett par timmar igen.

Notera att här är faktiskt datorn färdigmonterad, så röran just på denna bilden är minimal i jämförelse med hur det såg ut under vissa perioder... :P


En annan nackdel med att välja det tidiga laborationsblocket är - ja, just att det är så tidigt. Började 8 idag, något jag inte gjort på jag vet inte hur länge. Det märktes att man var ovan vid den tidiga timmen... vad kallt det var ute! När tog sommarn slut? :(

Vet inte om det syns på bilden, men det är verkligen... hemskt kallt.

 

Ikväll blir det ju fotbollsmatch också! Jag dör lite inombords när jag tänker på hur kallt det måste bli fram emot senkvällen. Det blir att ta fram det tunga artilleriet med vinterjacka, långkalsonger, raggsockor och gu' vet vad.

 

Men roligt, det kommer det bli!

 

(Nu måste jag förresten börja plugga snart, är trots allt 150 frågor i Datorarkitektur, utspridda på nästan 300 sidor, jag helst ska kunna tills imorn... hehe.)

 

C ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0